Tesla Araçlarının Fiyatlarını Sürekli Düşürmesine Rağmen Nasıl Zarar Etmiyor?
Elon Musk’un abartılı fiyat indirimi girişimleri otomotiv sektöründeki tüm firmaları endişelendiriyor. Tesla’nın Yüksek satış rakamlarına ulaşırken neredeyse her ay fiyatları düşürerek müşteri sayısını artırıyor. Tesla’nın pazarda üstünlük kazanmasını sağlayan bu politikanın kökeni otomotiv sektöründe Ford’a kadar uzanıyor. Öyle ki Tesla sadece fiyat stratejisinde değil, araç isimleri konusunda da lider konumda. Ford’unGeçmişte yaptığı hamlelerden ilham aldı.
Şirket, fiyat düşürme politikasının yanı sıra isimlendirmeye de odaklanıyor. Ford’dan ilham almış gibi görünüyor anlaşılan. Çünkü Tesla; Araçlarına Y, X ve S gibi isimler veriyor. Bunu yıllar önce yapan bir diğer otomotiv devi ise Ford’du bu . “İki şirket arasında” Tarih tamamen tekerrürden ibarettir.‘ dedirten benzerliklere bakalım.
Ford’un hızlı koşan at tanımı:
Henry Ford, Öncelikle ” Müşterilerime ne istediklerini sorsaydım daha hızlı koşan bir at isterlerdi!Ancak zamanla Ford müşterilerin isteklerini dinlemedi ve bu onun en büyük hatası oldu.
Ford’un yükseldiği süreç, ” Her talep kendi arzını yaratır. “İlke”nin hakim olduğu bir döneme denk geldi. Bu dönemde otomobillere ciddi bir talep vardı ve Ford, insanlara istediklerini vererek bir otomobil devi olmak istiyordu. Ford’un stratejisi başlangıçta amacına ulaştı.
Bu dönemde iş dünyası verimliliğe önem verdi. Zamanla bu durum Ford’un müşteri odaklılıktan uzaklaşmasına neden oldu. Bu dönemde Ford, yalnızca Model T’yi üreterek ve verimliliği artırarak başarılı oldu. Bir noktada at arabası ile Model T arasındaki fiyat farkı ortaya çıktı. neredeyse iki katına çıktı.
Diğer taraftan; GM’nin kullanıcı deneyimini vurgulayan tarihi hamleleri vardı.
Ford cephesinde bunlar yaşanırken GM lideri William C. (Billy) Durant’ın otomobiller hakkında pek bilgisi yoktu. Ancak birçok küçük firmanın bir araya gelmesiyle General Motors (GM) Kendi adıyla bir dev yarattı. GM farklı otomobil markalarını içeriyordu. Alfred P. Sloan Jr.GM’nin başkanı olduğunda çok çeşitli araç ve markalar vardı.
Alfred, markaların müşteri profillerine göre ayrılmasını sağladı. CadillacZenginler içindi buick gençler içindi, Chevrolet çalışanlar içindi. GM, müşteri tercihlerine uygun renk ve beden seçenekleri sunarak Ford’dan daha geniş bir müşteri kitlesine hitap etmeye başladı. Ayrıca her yıl araç modellerini yenileyerek müşterilerde araçlarının eskidiği algısını yaratmayı başardı. GM’nin başarısında kredili ve taksitli satışlar da önemli rol oynadı.
Ford, GM ile olan rekabetinde Vizyonsuzluktan ve değişen zamana ayak uyduramamaktan dolayı çöktü.GM, stratejik yaklaşımları benimseyerek başarıya ulaştı.
Görünüşe göre Tesla’nın politikası bundan ders almış.
Ford CEO’su Jim Farley, tüm bunlara bakıldığında Tesla’nın bugünkü araç fiyatlarının indirim politikasıarka Ford’un T modelindeBunun uyguladığı stratejide yattığını söylüyor.
Tıpkı Ford gibi tasarımı güncellemek ve kullanıcı deneyimini iyileştirmek için bütçe ayırmayan Tesla, diğer markalar gibi aracın dış tasarımını telafi etmek yerine mevcut modelde yazılım ve iç tasarım değişiklikleri yapmaya devam ediyor. Bu sayede yeni modellerin geliştirme sürecini atlayarak tasarruf sağlayabilirsiniz. fiyatları düşürebilir.
Ancak Tesla’nın düşük fiyat politikası ucuz işgücüyle Çin’de yeterince ses getirmemiş gibi görünüyor. Elektrikli araç satışlarında dünya ikincisi olarak bilinen Çinli marka BYD, ekim ayını bir önceki aya göre yüzde 5, bir önceki yıla göre ise yüzde 38 satış artışıyla kapattı.
Geçtiğimiz günlerde araçlarını Çin’de üretme kararı alan Tesla, kısa sürede bu kararından vazgeçerek, tıpkı trend devam edecekmiş gibi, modelini en ucuz fiyata Almanya’da üretme kararı aldı. Çinli rakibine yenilebilir.
Elektrikli araçlarda pil maliyetleri de düşüyor.
Midas’ın paylaştığı rapora göre elektrikli otomobillerdeki batarya maliyetleri önümüzdeki yıllarda giderek azalacak. Bu, araç üreticilerinin fiyat belirlemedeBu daha rahat olacağı anlamına geliyor.
Tesla ucuz bir araç çıkardığında ‘sadece bir iddia da olsa’ diğer şirketler de etkileniyor.
Bir süredir Tesla’nın Almanya’daki fabrikasında bulunuyordu. 25.000 € Fiyat etiketli bir araç üreteceği söyleniyor. Bu bahis ortaya çıkar çıkmaz Çin’deki rakip şirketlerin hisselerinde düşüşe neden oldu.
Düşen pil maliyetleri ve diğer harcamalar tüm elektrikli araç üreticilerine fayda sağlasa da Tesla bu konuda şüphesiz. önde gelen şirket.Önümüzdeki süreçte bunun nasıl şekilleneceğini hep birlikte göreceğiz.
Ford, GM ile rekabetinde kaybetti çünkü Tesla’nın bugünlerde izlediği politikanın aynısını uyguladı. Merak ediyorum? Tesla’nın sonu aynı şekilde mi olacak?Yoksa Tesla günümüz dinamiklerine uygun bir atılım mı yapıyor?
Ancak Tesla’nın otomotiv departmanına duyurduğu en büyük mesajlardan biri, sıradan bir otomobil markası olmaktan ziyade otonom bir otomobil markası olduğudur. Dolayısıyla aracın performansını geri planda bırakıyor ve Genel olarak yazılıma odaklanır.Bu anlayışın ne kadar sürdürülebilir olduğunu elbette zaman gösterecek.