Ekonomi

GSK ve Pfizer ABD’de RSV Aşı Satışlarında Düşüş Görüyor

GSK ve Pfizer gibi ilaç devlerinin solunum sinsityal virüsü (RSV) aşılarının ABD satışları, uygun alıcı sayısını etkileyen düzenleyici kararlar sonrasında önemli bir düşüş yaşadı. Hastalık Kontrol ve Önleme Merkezleri (CDC), RSV aşılarını 75 yaş ve üzeri yetişkinler ile 60-74 yaş arası belirli sağlık sorunları olan kişiler için önermektedir. Bu, geçen yılki 60 yaş ve üzeri için yapılan daha geniş yaş önerisine kıyasla daha dar bir gruptur.

Bağımsız eczacılar, bu sonbahar sezonunda RSV aşılarına olan talebin geçen yıla göre üçte iki oranında azaldığını bildirdi. Sağlık verileri şirketi IQVIA’nın rakamları, çeşitli analist notlarında belirtildiği üzere, bu gözlemleri desteklemektedir.

GSK’nin RSV aşısı Arexvy ve Pfizer’in Abrysvo’su, her iki şirket için de bu on yılın sonlarında jenerik rekabetle karşı karşıya kalacak olan en çok satan ilaçlarının önünde yeni gelir akışları oluşturmayı hedefledikleri için kilit ürünlerdir. Pfizer’in Abrysvo’sunun 2023’teki hayal kırıklığı yaratan lansmanına rağmen, CEO Albert Bourla bu yıl ABD’de aşının performansı konusunda iyimser olduğunu ifade etti. Pfizer ayrıca, COVID ürünlerine olan talebin düşmesi ve hisse senedi fiyatının pandemi zirvelerinden önemli ölçüde gerilemesi nedeniyle 5,5 milyar doların üzerinde maliyet kesintisi önlemleri uyguluyor.

GSK sözcüsü, 9 milyon Amerikalının Arexvy ile aşılandığını ve pazarın üçte ikisini ele geçirdiğini belirtti. Şirket, hem ABD’de hem de küresel olarak güçlü bir büyüme bekliyor ve Arexvy’nin zirve yılı satışlarının 3 milyar £ (3,92 milyar $) olmasını öngörüyor. Buna karşılık, Pfizer durum hakkında yorum yapmayı reddetti.

Yıllık verileri karşılaştırdığımızda, geçen yılın Eylül ayında haftada yaklaşık 440.000 kişi GSK veya Pfizer’den RSV aşısı alırken, GSK’nin Arexvy’si bu aşılamaların yaklaşık %65’ini oluşturuyordu. Bu yılın Eylül ayında ise haftalık ortalama yaklaşık 157.000 kişiye düştü. CVS Health ve Walgreens gibi büyük eczaneler aşılama hacimleri hakkında yorum yapmadı.

Birleşik Krallık ve Kanada da nüfuslarına RSV aşıları sunmaya başladı; Birleşik Krallık, Pfizer’in aşısını 75-79 yaş arasındakilere hedefliyor. CDC şu anda RSV aşılamalarını tek seferlik bir aşı olarak sınıflandırıyor, ancak üreticiler yeniden aşılamanın faydalarını desteklemek için ek veriler sunmayı planlıyor.

GSK yakın zamanda Arexvy’nin üçüncü RSV sezonunda ciddi hastalıkları önlemedeki etkinliğinin devam ettiğini ve etkinliğini yaklaşık %43 oranında koruduğunu gösteren veriler sundu. Geçen yıl GSK, büyük ölçüde perakende eczane sözleşmeleri aracılığıyla pazarın üçte ikisini ele geçirerek pazara hâkim oldu. Bu yıl şimdiye kadar GSK liderliğini sürdürürken, Pfizer son haftalarda bazı pazar payı kazandı.

2023 yılında GSK’nin Arexvy’si 1,2 milyar £ (1,57 milyar $) satış gerçekleştirirken, Pfizer’in Abrysvo’su 890 milyon dolara ulaştı. Tahminler, GSK’nin satışlarının bu yıl yaklaşık 1,15 milyar £’e düşeceğini, Pfizer’in satışlarının ise neredeyse %40 artarak 1,2 milyar dolara yükseleceğini gösteriyor.

Mayıs ayında onaylanan Moderna’nın mResvia’sının, en büyük eczanelerde varlık sağlamada geç kalması nedeniyle GSK ve Pfizer’in gerisinde kalması bekleniyor.

Reuters bu makaleye katkıda bulundu.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

resadiyehaber.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu